24h i motywacja do pracy zgodna z rytmem organizmu

motywacja kobiety z czerwonym zegarkiemMotywacja jest zdrowa, jeśli będzie oparta na wartościach w życiu. Jest niestety sprawą indywidualną, bo indywidualności są w każdym człowieku. Sprawa nie jest prosta. Jeśli nie poznamy siebie w wystarczającym stopniu, możemy się w pewnym momencie pogubić i stracić zdrowie. Brak motywacji jest pewny. Jak trafić do siebie, jeśli nie wiemy, co jest ważne dla nas ważne? Kiedy zacząć działać? I w końcu, kiedy odnaleźć energię i chęci do działania wpisując się w naturalny rytm dnia i nocy? 

Motywacja w ciągu doby

Od świtu do nocy organizm człowieka przechodzi przez różne fazy. Raz mamy więcej energii i motywacja do pracy jest prosta. Jeśli jeszcze prowadzimy zdrowy tryb życia i wiemy, że ruch to zdrowie, to znajdziemy równowagę. A co jeśli pokładamy się ze zmęczenia i nie wiemy dlaczego?

Motywacja nadchodzi ze światłem

Ilość światła jaki dociera do nas rano powoduje, że budzimy się ze snu. Wstajemy. Jest to także ustalony rytm dobowy naszego organizmu, po określonej ilości snu obudzimy się. W czasie snu zmienia się temperatura ciała, stężenie we krwi enzymów i hormonów, występują zmiany w metabolizmie, podziału i wzrostu komórek.

Jeżeli w pomieszczeniu lub miejscu gdzie spędziliśmy noc, będzie zbyt ciemno, to na próżno szukać rano przypływu energii i motywacji. Do prawidłowego funkcjonowania organizmu jest potrzebna równowaga pomiędzy melatoniną i serotoniną. Te dwa hormony mają duży wpływ na zmiany w funkcjonowaniu organizmu, tym samym na nasz nastrój.

Noc nad światem

Noc to czas na odpoczynek i regenerację organizmu. Mięśnie rozluźniają się, regeneruje się układ odpornościowy. Usuwane są z organizmu toksyny, naprawiane są uszkodzone komórki a mózg wykonuje gigantyczną pracą. Do głosu dochodzi wspomniana melatonina. Mózg wytwarzając ten hormon, ma za zadanie dostarczyć taką jej ilość, aby sen był odpowiednio długi i korzystny dla organizmu.

Przy zaburzeniach snu, przykładem niech tu będzie zachwiany sen w fazie NREM odporność organizmu będzie mniejsza. Co za tym idzie, nasze samopoczucie będzie zmienne i gorsze tym częściej, im gorzej sypiamy. Stąd, jest już tylko krok do huśtawki nastrojów, przesadnych reakcji na sygnały z otoczenia, nierozwiązanych stanów nerwowych i w efekcie depresji.

Ranek i życie się budzi

Rankiem praca serca jest szybsza. Rośnie ciśnienie krwi i temperatura ciała. Rośnie także stężenie adrenaliny i serotoniny. Dzięki temu, układ nerwowy jest stymulowany.

Wzrasta także nerwowość. Rankiem jest wyższa niż w ciągu dnia. Dlatego też rano łatwiej o konflikty, nerwowość w zachowaniu kierowców, sprzeczki w pracy czy wśród rodziny. To co jest warto rozważenia, to picie rano kawy czy herbaty. Mogą one wzmagać nerwowe reakcje.

Jednym z celów, jakie powinien sobie stawiać człowiek, to wsłuchanie się w swój organizm i reagowanie na sygnały, jakie wysyła jego ciało. Wtedy motywacja będzie zdrowa. Mając do dyspozycji szeroką gamę narzędzi, od filiżanki kawy, spacer, przez energetyczną piosenkę czy książki o motywacji, rzadko wybieramy dobre.

Źródło: Motiwa.pl

Motywacja w zasięgu ręki

Prosto Jasno Skutecznie

Powered by Subscribers Magnet

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
kobieta maszeruje tobą i butami
5 etapów na skuteczne zmiany w życiu

Poranek zwykle następuje po nocy. Jak można się przekonać, jest zwykle mądrzejszy od poprzedzającego go wieczoru. W końcu, to ciekawe...

bez rąk bez nóg nick vujicic - motiwa.pl
Motywacja gdzie ona jest? Życiowe rozterki praca uwiera a szef zarzuca brak wiary?

"Żeby mi się chciało tak, jak mi się nie chce." Tak zwykł mawiać klasyk i wielu innych, którzy mieli do...

Zamknij